- להתחיל בפרויקט פיילוט ולבחון את אופן וצורת העבודה מול הספק.
- לבדוק מהו הניסיון הקודם שיש לספק בפרויקטי בדיקות דומים הן מההיבט הטכנולוגי, העסקי ומהיבט היקף העבודה הנדרשת (לפרוייקטים עתירי משאבים).
- להגדיר מראש יעדים מדידים להצלחה.
- להגדיר נהלים ברורים ודרכי התקשרות. מאוד מקל לעבוד עם כלי לניהול בדיקות שנמצא גם אצל הספק וגם אצל הלקוח.
- להגדיר איש קשר מטעם הלקוח שיהיה זמין ומעורב בפעילות צוות הבדיקות באופשור.
- לבדוק איזו הכשרה יש לבודקים (לדוגמא: אם עברו קורס הכנה, מה בדיוק היו התכנים ומה היה היקף הקורס) ובכל מקרה לא לוותר על ביקור של הבודקים אצל הספק ולימוד בסיסי של המערכת ואופן העבודה בחברה עצמה (בין מספר ימים למספר שבועות, תלוי במורכבות המערכת ודרישת הלקוח מצוות הבדיקות).
- לבדוק מה רמת היציבות של הבודקים שאצל הספק (אחוז הנטישה בפרויקטי אופשור בהודו ובסין הוא מהגבוהים ביותר ופוגע מאוד בהתנהלות התקינה של הפרויקט).
- לא לחשוש מאופשור – יש הרבה יתרונות למנהל הבדיקות בשימוש בשירותים במודל כזה. הידע והניסיון שנצבר בשנים האחרונות מקל מאוד על ביצוע נכון ואפקטיבי של בדיקות במודל כזה. לא מעט המקרים בהם מנהלי בדיקות שטענו שהמערכת שלהם מורכבת מדי ולא ניתן יהיה לבצע את הפרויקט באופשור ולאחר פיילוט קצר החליטו להגדיל את הצוות.